Home › Forums › Dutch board › Het betaald voetbal seizoen 2012/2013
This topic contains 327 replies, has 30 voices, and was last updated by
Pim 2 months, 2 weeks ago.
-
AuthorPosts
-
Laten we het zo geliefde voetbaltopic hier dan maar starten voor volgend seizoen!
- Willem II terug in de eredivisie: goede zaak.
- Eens kijken of PSV eindelijk weer mee gaat doen om de titel met Advocaat en Van Bommel.
- Kan Feyenoord de stijgende lijn vasthouden of wordt Ajax weer ‘gewoon’ kampioen?
- Zal Twente blijvend terugvallen naar de subtop?Vragen, vragen…
Zat hier vandaag ook over te denken…
Ik verwacht dat PSV een hele goede kans maakt al heb ik echt een tyfushekel aan Van Bommel.
Maar net zoals elk jaar de afgelopen tig jaar (terecht of onterecht haha) zet ik mijn geld weer op Ajax. Ben echt benieuwd wat er nog bijkomt / wat er weggaat (en waar naar toe en voor hoeveel).In ieder geval te gek dat Feyenoord het weer goed doet, krijg je tenminste weer een fatsoenlijke klassieker.
En NEC mag het van mij ook weer goed doen.
YES!
Narisgh is rond met Ajax, alleen Ajax nog niet met Heerenveen.
Ik hoop dat Bommel tijdens elke wedstrijd die hij speelt rood krijgt en dat Waterreus uitelkaar knapt van zuurheid, tevens dat PSV de laatste wedstrijd weer een Champions League plaats verspild.
Verder dat alle Nederlandse teams mogen uitkomen in de EL groepsfase, veel voetbal op tv.
Feyenoord zal wel wat terugvallen, FC Twente kijkt weer omhoog.
Vitesse gaat als v.d. Brom blijft toch echt voor de top 5.
Ajax, dit jaar 5 wedstrijdrondes voor het einde kampioen en kwartfinale Champions League.Dat van Narsingh wist ik nog niet eens. Ben benieuwd of Ajax er uit komt met Heereveen. Zullen wel weer de hoofdprijs vragen. Mooi van de Boer dat hij niet naar Liverpool wilde iig.
Ben benieuwd naar Feyenoord. Guidetti weg is een aderlating, maar nog genoeg potentie in dat team.
Vitesse mag van mij degraderen.
En Ajax 5 wedstrijdrondes voor het einde kampioen? Zal wel weer gewoon ontzettend spannend worden.
Ik hoop alleen dat Ajax nog een goede verdediger oppikt, de rest van de posities zijn voldoende gevuld.
Ik denk ook dat Ajax een vrij complete selectie heeft. Nu maar hopen dat er andere ploegen zijn die hier een antwoord op hebben. ;)
Wat heeft FC Twente dan nog nodig?
Feyenoord nog een goede spits misschien?
PSV heeft vorig jaar al een elftal gekocht om kampioen te worden, dus die zijn volgens mij wel klaar als niets weg gaat.Feyenoord kan alleen maar minder presteren.
Vind het trouwens erg zuur dat de graafschap er uit ligt. Maarmet w2 een mooie vervangerWillem II vind ik een kutclub. Kerkpubliek.
Ik had Helmond Sport graag gezien, maar goed. Helaas.Twente gaat denk ik drukke periode tegemoet; gok dat De Jong, Mihailov, John en Chadli weggaan.
En laten ze die Tiendalli gratis met een knaak en een bosje wortelen wegsturen. En danv oor eerst in jaren fatsoenlijke back halen.Ik denk dat douglas ook wel weg gaat.
ATTN Thomas Hofland!
Blij dat Willem II weer terug is, altijd een zwak gehad voor die club en sowieso horen die gewoon in de Eredivisie. De promotie van Zwolle had van mij niet zo gehoeven, al was het alleen al vanwege dat verschrikkelijke stadion met die muren onder de tribunes, op TV ziet het eruit alsof ze op de binnenplaats van een gevangenis staan te ballen.
Ik denk dat het komend seizoen weer ouderwets tussen Ajax en PSV zal gaan. Ajax had afgelopen seizoen gewoon duidelijk de sterkste ploeg en De Boer is een aankomende toptrainer, maar ik verwacht/hoop dat Van Bommel voor een positieve cultuurshock gaat zorgen bij PSV. Wat PSV afgelopen seizoen vooral mistte was een echte leider, en spelers die uitstraalden dat ze trots waren dat ze voor PSV mochten spelen en voor het team door het vuur wilden gaan. Van Bommel kan op dat vlak van grote betekenis zijn. Thuis met 2-6 verliezen of 18-jarige jongetjes die na drie wedstrijden in de basis al roepen dat ze naar het buitenland willen willen zie ik met Van Bommel erbij niet zo snel meer gebeuren.
Wat gaat van Bommel doen? Ze op hun muil tikken als ze praten over een transfer naar het buitenland? Zonder gekheid is dat leiderschapsgevoel van Van Bommel niet een beetje overdreven?
Ik denk het niet. Het lijkt me voor strootman heel prettig dat hij niet hoeft en zich op voetballen kan richten.
Voor de rest zullen alle verwende jonge mannetjes natuurlijk net zo blijven kletsen.Denk ik ook niet. Veel van wat afgelopen seizoen bij PSV mis ging was volgens mij te wijten aan een het ontbreken van een type als Van Bommel. PSV moest het hebben van spelers die jong en onervaren waren, of die niet het karakter hadden om de ploeg op sleeptouw te nemen. Als je daar een speler tussenzet met een natuurlijk leiderschap, die altijd met opgestroopte mouwen tot het uiterste gaat, die bij Milan, Barcelona en Bayern heeft gespeeld, de Champions League heeft gewonnen en een WK-finale heeft gespeeld, wat voor effect denk je dat dat dan heeft op spelers als Mertens, Strootman, Wijnaldum en Willems?
Ik sla een jaartje over jongens…
Ik ben bang dat Ajax een behoorlijk goede selectie gaat krijgen. Gaat die zelfveklaarde ‘bad boy’ nou nog eens weg?
Wel mooi seizoen met al die trainers; van Basten, koeman, de boer, advocaat.
Ben ook benieuwd naar prestaties van Van Basten bij Heerenveen. En of Dost daar blijft.Schijnt dat Twente overigens aankoop binnen heeft; Gutierrez.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Dost bij Heerenveen blijft. Een speler die 32 keer scoort in een seizoen is normaal gesproken niet houdbaar voor een subtopper.
barcelona en milaan, vitesse arnhem komt eraan!
Om te winkelen of wat kruimel?
RKC gaat weer verrassen, en eindigen weer zo rond plaats 9 a 10.
Zwolle, Willem II en VVV gaan onderin de dienst uitmaken.Hopelijk blijft Feyenoord in goed doen, Twente zakt nog verder terug, PSV en Ajax maken uit wie kampioen wordt.
Slotje op het nederlandse board! Voetbal schmoetbal.
Verwacht van Feyenoord gewoon weer een top 3 positie. (3 nieuwe aanwinsten sowieso al binnen en met een beetje geluk een goede spits erbij, en buiten dat genoeg jong talent)
Titel zal gaan tussen Ajax , PSV en Feyenoord als outsider. Heerenveen/Twente/AZ gaan leeggekocht worden en mogen weer lekker voetballen om de 4de plek.Feyenoord zal eerst een fatsoenlijke spits moeten binnenharken voor ze mee kunnen doen om de 2e plek.
Zijn ze al ergens mee bezig eigenlijk?Twente gaat kelderen!
Frank Demouge, Pils haha?
Gisteren stukken gezien van Oranje, kansloze bedoeling.
Quote:
En NEC mag het van mij ook weer goed doen.:-)
Hoop ik ook! Wordt toch nog even aanzien hoe goed het elftal ervoor staat na de zomer. Schone en Goossens weg is wel een behoorlijk aderlating, Zeefuik naar Groningen kan ik alleen maar keihard om lachen. Blij dat die weg is. Nou even Ten Voorde bij RKC weer wegplukken, die heeft een aardig seizoen daar gedraaid. Met Foor, Ten Voorde, George en Fejzullahu eventueel wel een aardige aanval. Mag nog wel een echte spits bij eigenlijk. Denk dat het gewoon weer een middenmotor jaartje wordt.
Voor de rest: Kampioenschap zal wel weer tussen Ajax en PSV gaan met Feyenoord misschien als lachende derde.
Komend seizoen ook maar weer eens wat eredivisie wedstrijdjes meepakken in de Goffert, afgelopen seizoen niet gedaan. Slechte zaak.
attn. pim! wie is pils? ;)
Nederlands elftal gister was zo kut, dat ik na 5 minuten het songfestival ben gaan kijken
Vertonghen die eerst aangeeft dat Ajax teveel vraagt, vervolgens aankondigt alleen naar Nottingham te willen, en tenslotte ook nog even zegt het ook prima te vinden om gewoon nog een jaar te blijven en dan transfervrij te vertrekken… Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Naar nottingham…ja, echt de club van je dromen….tering.
Arsenal schijnt ook nog in de race te zijn maar het zal em vooral om de speeltijd gaan gok ik… Gast is niet dom verder ofzo.
Nottingham? Ik neem aan dat je Tottenham bedoelde… Naar de nummer 19 van de Championship gaan lijkt me namelijk wel redelijk dom. ;)
Ik bedoelde idd Tottenham. Met S&D zijn we in Nottingham geweest, vandaar de verwarring waarschijnlijk ;)
Nog weinig echt schokkende transfers of niet?
Da’s toch altijd zo vlak voor een groot toernooi? Een goed EK kan de waarde van een speler flink opdrijven, daarom zou het onverstandig zijn om nu al te gaan onderhandelen. Bovendien begint de competitie pas over 2 1/2 maand.
Is ook zo. Daarom wilde Ajax natuurlijk ook proberen die transfer van Narsingh meteen rond te krijgen. Zal nu wel een lastig verhaal worden, want ze willen de hoofdprijs niet betalen.
9 miljoen binnen voor Ola John.
Nu Chadli, Rosales, Brama verkopen. Ook Michajlov en De Jong mogen tegen de hoofdprijs weg.
Verder zie ik graag Tiendalli, Buysse, Leugers, Plet vertrekken t.e.a.b. dan wel gratis af te halen.
Graag een goede linksback, rechtsback, 2 creatieve middenvelders en een spits oppikken. Geen idee of er iets in de eigen opleiding rond loopt op dit gebied, maar dat mag ook natuurlijk.
Afhankelijk van de uiteindelijke samenstelling van de selectie voor de titel spelen, danwel voor de top 5.
Plet heeft wel veel gescoord en assist gemaakt, maar ik weet haast wel zeker dat hij beter deed bij Heracles dan bij Twente.
Als alleen Vertonghen en v.d. Wiel verkassen, dan zie ik Ajax volgende jaar wel weer landskampioen worden.
En wat vind het Vitesse volk hier van het vertrek van Van de Brom en de eventuele komst van Rutten?
Gaat weer lekker bij die club?
ik ben duidelijk geen Vitesse volk, maar ik moet wel hard lachen om het vertrek van Van De Brom. Eerst nog hard roepen dat Vitesse zijn club is en dan nu alweer vertrekken. :-)
-
AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.