Home › Forums › Dutch board › EK 2012 topic
This topic contains 83 replies, has 19 voices, and was last updated by
Pim 10 months, 3 weeks ago.
-
AuthorPosts
-
Om maar te beginnen: wat zijn de verwachtingen en wat moet de opstelling worden?
Ik ben op zich wel optimistisch. We zijn vice-wereldkampioen, hebben de topscorers van twee van de grootste Europese competities in de selectie en de eerste ronde overleven we eigenlijk altijd wel. Dan mag je wat verwachten, zolang de verdediging niet teveel gekke dingen doet. Ik vrees voor de wedstrijd tegen Duitsland, maar als je wint van Portugal en Denemarken (wat toch te doen moet zijn), dan mag je die in principe verliezen.
Opstelling:
Doel: Stekelenburg.
Verdediging: Van der Wiel, Mathijsen en Heitinga zijn eigenlijk wel no-brainers. Willems op links zou ik nog niet aandurven, dan maar Schaars. Of probeer anders Nigel de Jong eens daar.
Verdedigende middenvelders: Van Bommel sowieso, in de wedstrijden tegen “kleinere” tegenstanders waarin je veel balbezit hebt zou ik Van der Vaart daar wel langs durven zetten. Tegen de grotere ploegen misschien toch maar gewoon De Jong.
Middenveld/aanval: Huntelaar en Van Persie kun je eigenlijk niet op de bank zetten… En Van Persie op rechts werkt gewoon niet. Robben op links, Huntelaar in de spits, Van Persie op tien en Sneijder op rechts dan maar? En als het niet loopt niet te lang wachten met Afellay brengen.we komen de poule niet door…
Tot nu toe is het matigheid troef bij het Nederlands elftal, maar eens zien hoe het uitgaat pakken.
Aanval:
Robben/Affelay – De Hunter – Narsingh
Middenveld:
Van de Vaart/Affelay links – Van Persie – Sneijder
Achterhoede:
Willems – Van Bommel – Mathijssen/Heitinga – Van der Wiel/Boulahrouz.
Doel: Stekelenburg.
Achterhoede blijft lastig, dat moet Bert zelf maar uitzoeken. Buitenspelers en middenveld moeten de Hunter voeden en we worden kampioen ;)
Is dat niet heel aanvallend, zonder iets van een verdedigende middenvelder op het middenveld? Kan Robben of Affelay niet op de plaats van Narsingh spelen?
Robben loopt steeds naar binnen en geeft te weinig een voorzet. Aanval is beste verdediging…zeker met onze verdediging! ;)
Ik zou eerder voor een systeem met twee spitsen kiezen. Huntelaar in de punt en Van Persie in een soort vrije rol daar dan om heen. Alleen hoe je dan het middenveld moet invullen is weer even lastig. Wil je een centraal blok van De Jong en Van Bommel en op de flanken aanvallend ingestelde vleugelspelers of juist weer niet. Ik ben blij dat ik geen bondscoach ben in ieder geval. Ik zie het sowieso vrij somber in eigenlijk voor ‘ons’.
Die bal van Sneijder lag er mooi in.
Vanavond eerste aflevering VI oranje heb ik begrepen. Misschien dat het een beetje helpt de oranje koorts te pakken te krijgen. Tot nu toe ben ik nog totaal niet siked…
Denk dat ik dat vanavond ook even ga checken ja. Ik heb sowieso minder met het Nederlands elftal dan met Ajax, maar die wedstrijden onder van Basten waren te gek. Onder Van Marwijk was het wellicht mooi dat we ver kwamen, maar ik had verder veel minder met dat elftal / spel.
Ik denk dat we naar huis mogen na 3 wedstrijden. Denk dat Duitsland te sterk is en wint en Portugal heeft een behoorlijk sterke selectie.
Ik heb totaal nog geen gevoel bij dit EK. MIsschien denk ik nog iets te veel aan al die kutwedstrijden van 2 jaar geleden.Enorm veel zin in, al denk ik dat het vies tegen gaat vallen (zowel qua spel als resultaat deze keer)
De qualificatie ging veel te makkelijk, de laatste wedstrijden daarvan (o.a. tegen Zweden) waren zelfs erg slecht en volgens mij hebben we daarna ook geen goede resultaten meer gehaald in de oefenpartijen. Blij dat Matthijsen Denemarken gaat halen, maar een Gomez of Ronaldo gaan daar niet wakker van liggen en zelfs tegen een Bendtner hou ik mijn hart vast met dit centrum. Willemse zal volledig door het ijs zakken als een Nani of een Muller daar 1:1 tegen gaat spelen. Benieuwd of Van Bommel het nog allemaal bij gaat houden, vind De Jong erg goed spelen de laatste tijd. Ben fan van Huntelaar, maar vind het prima als ze met Van Persie starten. Robben zal wel weer last van pijntjes krijgen en Afelay heeft 2 wedstrijden in 1 seizoen gespeeld, Huntelaar gaat er denk ik voor een van beide wel elke wedstrijd inkomen en kun je direct een nieuw systeem spelen, indien noodzakelijk. Stuur Kuijt maar alvast naar Turkije, ik hoop dat Narsingh een beetje tegen de druk kan, scheet al drie kleuren toen ie in het stadion van Bayern mocht aantreden. Als ie telkens 15 minuten nodig heeft om te acclimatiseren bij een invalbeurt van 20 minuten heb je er weinig aan.
Opstelling zoals Van Marwijk nu heeft is prima, hopelijk goeie invalbeurten van vd Vaart en Huntelaar zodat deze in de basis starten als we de poule doorkomen…. en dan worden we Europees Kampioen!Gisteren Jong Oranje tegen Jong Bulgarije gekeken. Onder de indruk van het middenveld vooral Fer en Clasie deden het prima.
Wijnaldum viel enigzins tegen, goede voetballer maar hij speelde teveel voor eigen succes, veel extra stapjes om met rechts te kunnen schieten, die makkelijk werden geblockt door de verdediging. Zijn schoten met links waren erg onzuiver en kwamen vaak niet eens in de buurt van het goal. En de bal afgeven daar dacht hij te vaak niet aan.
Yanick Wildschut maakte ook een solide indruk, veel lopen en veel pressie.
Ik heb er niks van gezien / gevolgd. Deden er nog Ajax spelers mee?
Daley Blind in de basis, enigzins wisselvallig gewisseld in de 78ste minuut.
Ricardo van Rhijn kwam er in, in de 65ste minuut.Verder geen Ajacieden gezien op de bank zat ook niks.
Ik ben ondertussen aangemeld bij 5 poules…iedereen wil ineens last minute een poule opzetten :P
Ja dat is elk jaar, van die bedrijven acties enz. Denk dat ik het dit jaar ga skippen. Het boeit me ook echt helemaal niks momenteel.
geen swnk pooltje dus? :P
Ik houd je niet tegen ;)
Quote:
Wijnaldum viel enigzins tegenVond het juist wel een sterk optreden van hem, speelde vooruit en had een actie in huis. Kwam geregeld zijn man voorbij. Had inderdaad meer rendement uit zijn acties moeten halen (doelpunten/assists) maar dat heeft ie het hele seizoen al.
Die tweede helft, zo wil je het “grote” NL toch altijd zien spelen? Dacht dat er een mindere generatie aan zat te komen, maar zitten best een paar goeie bij. Als dat dadelijk zo doorontwikkeld hebben we over 2/3 jaar zowaar een ijzersterke verdediging!
Tweede helft was Wijnaldumj misschien wat beter, maar zeker de eerste helft en het begin van de tweede helft speelde hij toch te matig in vergelijking met de rest van het middenveld.
Ik verwacht dat dit jaar en zeker WK2014 een overgangsfase gaat worden, maar daarna zal het Nederlands Elftal weer vol staan met talent.
Quote:
Ik verwacht dat dit jaar en zeker WK2014 een overgangsfase gaat wordenDat lijkt me toch niet de bedoeling. Onze belangrijkste spelers zijn nu allemaal tussen de 26 en 29, die zouden qua leeftijd nu op hun absolute piek moeten zijn. En wie van de jongere generatie heeft al laten zien een talent te zijn van dezelfde orde als Van Persie, Robben en Sneijder?
mensen die mee willen doen aan een swnk pool kunnen mij hun emailadres pb’en!
Deden er nog Ajax spelers mee?
Nee, daarom ging het zo goed.
Had vol moeten staan met RKC spelers inderdaad, kampioenen!
Shit is aan! Om 18.00 zit ik voor de TV. Polen – Griekenland wil dat nu niet zien?
ik ga vanavond naar een familiefeestje. Georganiseerd door een tamelijk voetbalgekke familie. Ik verwacht dat ik de eerste wedstrijden van poule A ga kijken.
De talenten lopen nu eenmaal niet bij Ajax, Pim.
Voor de rest ben ik redelijk positief, we hebben gewoon een goed elftal en zo’n toernooi is totaal andere koek dan wat oefenwedstrijdjes vlak na een lang seizoen. We kunnen van iedereen winnen als het loopt, zo simpel is het. Al die doemdenkerij, onzin! We zullen het zien.
Verder vind ik WIjnaldum eigenlijk alsmaar slechter worden, de acties zijn bij vlagen goed, maar geen afronding. Teveel op zichzelf gefocust.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik die wedstrijd ga skippen ;)
3 keer carnaval en dan nog eens goed kijken hoe het er voor staat.
dan nog een aantal keer carnaval en een burgemeester die toch akkoord gaat met museumplein
dan mogen wij volgend jaar weer naar het leidse.zo, tot zover de glazen bol..
Rusland – Tsjechie lijkt me anders wel wat.
@DavidTH in tegenstelling wat trol Brabo zei, deden er wel Ajacieden mee. Plus er loopt een lading talent rond bij Ajax alleen die hebben niet de Nederlandse nationaliteit. Fisher is echt geniaal.
Ga waarschijnlijk alle wedstrijden wel kijken, moet helaas dinsdag en donderdag wat avond werk doen, maar dan check ik wel een stream op mijn tweede scherm.
Fisher haakt waarschijnlijk niet aan bij het eerste elftal volgend seizoen Nico, de Boer wil hem rustig brengen. Vind je daarvan?
Prima wat mij betreft, maar je zou Fischer tegen het einde van het seizoen een paar keer laten invallen als Siggi weer geblesseerd is. Ik hoop wel dat Mats Rits zijn opwachting mag maken.
Zo, dat een verdomd matige wedstrijd. Zoals verwacht eigenlijk.
wanneer begint de eredivisie weer? ;-)
Ik hoop snel!
Nee, want de eredivisie is een genot om naar te kijken….
Nog steeds jammer dat AZ en Twente het hebben laten liggen in de 2e helft van het seizoen en zo het kampioenschap aan die ******club cadeau deden. Naja iig geen psv, da’s nog een meevaller.
Ik heb iig meer met een club dan met dit Nederlands elftal.
En hoe volgend seizoen ook gaat verlopen, ik heb zo’n vermoeden dat jij wel weer een puntje vind om over te huilen ;)
Omdat er niet genoeg joden in staan en de scepter zwaaien? Wie is er nu de huilie? :D
-
AuthorPosts
The topic ‘EK 2012 topic’ is closed to new replies.